Tenk hvor stor Gud er!

Categories Blogg

Tenk hvor stor Gud er! Tenk at han har laget både deg og meg. Det tror jeg på. I bibelen står det «Før Jeg formet deg i mors liv, kjente Jeg deg. Før du ble født, helliget Jeg deg. Jeg satte deg til profet for folkeslagene.» Tenk så fantastisk! Gud er bare så stor. Jeg tror det må være noe mer enn bare mennesker. Jeg tror på en Gud som har all makt. Gud vil det beste for oss! Men Gud ville ikke at han skulle bestemme om vi tror på Gud eller ikke. Det fikk vi gjøre selv. Det var på edens hage tid. Da spiste Eva av treet som ikke skulle spises av. Hvorfor gjorde hun det? Mennesker fikk da valg. Gud nektet de og så ble det ble en konsekvens. Men mennesker gjorde det for det. Fordi vi mennesker gjorde det har vi nå valg om å tro på Gud eller ikke. Gud visste at mennesker kom til å gjøre feil. At de skulle spise av treet. At de kom til å bli frista. Men da fikk vi valget om å ta imot Gud eller ikke. Gud skapte naturen, lyset og mørke før mennesket. Tenk hvor stor Gud er!

 

Hvis noen har spørsmål hvor i bibelen det står så er det i ??Profeten Jeremia? ?1:5. og i mosebok 1

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *