Er jeg rettferdig?

Categories Blogg

 

Bilde.jpeg

I bibelen står det «Slik skal dere være barn av deres Far i Himmelen. For Han lar sin sol gå opp over onde og gode, og Han lar det regne over rettferdige og urettferdige.» Det er så utrolig. Både den som er rettferdig og den som ikke er rettferdig kan få utfordringer. Slik er vi mennesker. Det er noe som kalles synd, som betyr å bomme på målet. Synd gjør alle mennesker. Men Jesus døde på korset for at vi skulle være rettferdige for han. Dåpen handler om at vi skal vaskes ren, og begrave det gamle jeg-et.

Hva vil det egentlig si at noen er rettferdig?

??Rettferdig handler om at mennesker respekterer andre både moralsk i forhold til plikter og andre rettigheter.

I bibelen er det også som jeg har nevnt tidligere en dame som har begått ekteskapsbrudd som egentlig skal bli steinet. Hun var ikke rettferdig i følge andre mennesker. Men Jesus sa heller ikke jeg dømmer deg, gå bort å synd ikke mer.

I bibelen står det også «For Kristus er lovens ende til rettferdighet for hver den som tror.»

Jeg tenker også på kvinnen ved brønnen som ble hatet på av alle. Hadde hatt 5 ulike menn noe som ikke var lovlig på den tiden. Hun var også samaritansk og kvinne. Dette var noe av det verste man kunne være. Hun gikk midt på dagen da solen var på det mest sterkeste for å hente vann. Da kom Jesus forbi, og snakket med damen. Hun ble overrasket over at noen snakket med henne. Jesus viste henne hvor mye hun betydde! Uansett hva andre tenker om personer ser Jesus de akkurat som de er og syns de er rettferdige og fantastiske!

 

Det betyr at hvis vi tror på Jesus er vi rettferdige i følge den kristne tro. Tenk så fantastisk!

Jeg gjør mye galt, men Jesus vasket bort synden og har gjort meg rettferdig! Det er fantastisk!

 

Matteus’ evangelium? ?5:45?

Romerbrevet 10:4

Johannes 4 kvinnen ved brønnen

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *