Utvalgt men jente!

Categories Blogg

I noen religioner eller trossamfunn er det vanskelig å være jente. Noen mener jenter skal bake og passe barn, andre mener at de skal få lov til å fortelle om Guds ord. Jeg føler at mitt kall er å fortelle om Guds ord. Evangelisere er lov for det står i bibelen, men å tale er omdiskutert for kvinner. Heldigvis er det lov å tro og tvile.

I bibelen er det så mange jenter som taler for eksempel kvinnen ved brønnen som står i Johannes 4. Hun var i Samaria, et sted som ikke var så populært, hun var kvinne som ikke var populært og hun hadde drevet med å ha mange menn som heller ikke var populært. Men Jesus brukte tid med henne den ettermiddagen og snakket med henne. Kvinnen talte til alle andre rundt. Og det tror jeg at noen kvinner kan oppleve at de har behov for å snakke om det Jesus har gjort i deres liv for det er så fantastisk! Hun evangeliserte.

Så har vi Jairus datter som var en som var død men ble levende! Tenk så fantastisk! De trodde hun var død, men så ble hun helbredet! Det er helt fantastisk.

Mange i Jesu slektstavler var også kvinner. Matteus tok med noen av kvinnene i slektstavlen og det var ikke alle i Jesus slektstavle som levde perfekt! De gjorde ofte motsatt!

Evangeliet er så sterkt at jeg ikke klarer å være stille! Takk til Gud for det!

Det kan være vanskelig å vite hva som er å tale og hva som er å evangelisere! Men dele Guds ord det er fantastisk!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *