Livets puslespill!

Categories Blogg


Jeg har hørt at du er flink til å pusle puslespill
Jeg hører du prøver å bli kjent med meg og sette sammen brikkene for å se hele bildet av meg
Du har kommet langt på vei
Og det har hjulpet også meg
Jeg ønsker at du skal klare å se hele meg
Men jeg er redd for at du gir opp
For noen av brikkene er sparket bort av andre
Jeg vet selv ikke hvor de er
Og jeg er redd for at du skylder på meg og beskylder meg for at jeg har rotet de bort
Når det egentlig var andre som har revet de bort og kastet de i havet eller utfor stupet
Men kanskje er de der fremdeles?
Kanskje ikke alt er ødelagt?
Kanskje finner du de lettere enn meg
Kanskje er det noe unaturlig som har ført de nærmere?
Eller kanskje noe naturlig som vinden
Kanskje er de nærmere enn jeg tror, og kanskje vinden har ført de til meg og til deg for at du skal finne de
Kanskje verden ikke bare er imot?
Jeg har samlet alle flere ganger
Men de ble bare sparket rundt igjen av andre mennesker
Det er ikke så lett å stole på alle, er det vel?
Kanskje de ikke er så langt unna likevel nå
Jeg vet ikke hvor de er lagt
Kanskje jeg har klart å bygd meg opp igjen
Men når du ser etter den siste brikken hvis du kommer så langt
Har jeg også sagt at jeg forstår at du ikke orker å lete
Du har allerede gjort mye bra og letet mye
Jeg har selv gitt opp
Og selv mistet kraften til å se og forstå hvem hele meg er
Men hvis du finner alle brikkene
Vær så snill ikke kast de rundt igjen
For det har skjedd før
Og det takler jeg ikke lenger
Tusen takk for at du bygde det opp
Men vær så snill la brikkene ligge og heller dra selv
For det gjør mer og mer vondt og tro at jeg vet hvem jeg er og stole på mennesker men deretter dolker de meg i ryggen
For andre prøver å finne ut hvem jeg er
Kanskje de vet det mer enn meg?
Men selv vet jeg ikke hvem jeg er lenger
Og det skulle jeg ønske at flere visste♥️
Skrevet av Kristiane Særsland

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *