Om jeg bare kunne tent et stjerneskudd!

Categories Blogg

Når jeg var liten elsket jeg stjerneskudd. Jeg elsket det for det fikk meg virkelig til å se håp i verden. Det fikk meg til å føle meg verdifull. Som et lys. En som kunne hjelpe andre mennesker. En som kler seg i de klærne jeg trengte, og kanskje et ekstra plagg dersom jeg møtte på en til som ikke hadde noen plagg. Noen som ikke hadde vært så heldige som meg. Men alt kan skje i denne verden. Men jeg vil hjelpe andre. Livet er ikke lett, det er det ikke. Men det handler egentlig ikke om hvem jeg er, det handler mer om at jeg har vært heldig og vokst opp slik jeg har vokst opp. I et trygt land. Men ikke alle har det trygt i dette landet. Det må vi bare forstå. Mobbing, stjeling, overgrep, voldtekt, tårer og fattigdom. Men det er kanskje de som virkelig forstår mye av hvordan verden er også. Hvor urettferdig det kan være. Jeg har sett så mange som kjemper for sine og andre sine rettigheter. Jeg syns det er fantastisk å se! Mennesker som er syke eller skadd. Mennesker som aldri får tilbake livet sitt. Det er de jeg virkelig vil hjelpe, for de har hjulpet meg. Med deres smil og det at de ikke gir opp. Selv om noen har gitt opp er de fortsatt forbilder. For de kjempet helt til siste pust. Men ikke gi opp nå, dere som ikke har det så lett. For jeg syns dere virkelig er så sterke. Og det er vi også som ikke har opplevd det, men forstå meg rett! Det er mange som klarer seg veldig fint, og noen har litt mer vanskeligheter. Uansett bakgrunn. Det skjønner jeg begge deler. Perioder er uansett ulike og om vi legger mobbing bak oss kan det dukke opp senere i livet. Ikke nødvendigvis, men det kan påvirke mer enn vi tror. Jeg vil bare si at dere er så sterke hele gjengen. Og det kan være så mange grunner til at mennesker kan få en dårlig dag. Det er på langt nær ikke noe å ønske. Kanskje noen har mistet mor eller far. Søster eller bror. Kanskje noen ikke har venner. Jeg bare forstår ikke at medmennesker ikke bryr seg. For vet du hva? Det hjelper ikke alltid å rope etter venner heller. Noen ganger må faktisk andre mennesker som har det lettere, se et menneske. Ja det kan være krevende. Men de har ikke valgt livet. Kanskje du kan forandre hele dagen deres, bare ved å gi et smil. Vet du hvor mye du betyr for mennesker? 

Husk at akkurat du som leser dette er nydelig, fantastisk, kul, morsom og virkelig verdifull! Jeg bryr meg om deg! En ting er sikkert at du er sterk! Du er helt unik! Å du har en styrke som ingen andre har. Du er deg! 

Mitt stjerneskudd. Jeg fikk deg av noen som var på besøk hos meg i år, for vi hadde glemt å kjøpe deg inn. Men det var også håp i år. Også håp i 2020. Og jeg er glad at du var den første som lyste opp 2020. For da skjønner jeg at det virkelig er håp også i år. Tusen takk. 

Nyttårsaften, Sparkler, Sylvester
0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *