En bra dag, det hadde vært noe! Men jeg vet ikke om jeg klarer!

Categories Blogg

Tenk på drømmedagen. Hvordan er din drømmedag egentlig? Kanskje drømmedagen din er at noen skal bli friske, at noen skal slutte å mobbe, eller kanskje å klare å dra på en konsert. Drømmedag kan være så ulike i så ulike perioder. Noen ganger kan min drømmedag være å gjøre en bra ting for meg selv når jeg har hatt en veldig dårlig dag. I går hadde jeg en dårlig dag, og var veldig sliten. Men jeg avsluttet dagen med frisbeegolf. Det var egentlig helt fantastisk. Noen ganger kan en bra dag være å beseire en veldig dårlig situasjon med en god ting slik at jeg føler at dagen er verdt noe. Plutselig ser jeg hvor mye jeg egentlig har mestret. En annen dag kan en bra dag eller drømmedag være å dra til trampolinepark, dra på ferie, eller at ingenting skal gå feil. Men vi alle forstår at det ikke er en dag som ikke kan gå uten feil. Det er det faktisk ikke. Det er alltid utfordringer på dager. Enten små utfordringer eller store. Jeg har som tenåring ønsket en drømmedag. Virkelig der ingenting, ingenting ikke ble feil. For i ungdomstiden er jo kroppen i litt ubalanse. Det kan fort være vanskelig å være ungdom. Det er ting i verden vi opplever når vi er ungdom som virkelig blir kaos. Vi forstår at livet ikke blir som planlagt. Vi må finne ut hvem vi er, men likevel passe inn i strømmen. Det kan være rykter som går, og dårlig kommentarer som spres. Vi bør ha de beste klærne, og det fineste huset. Vi bør være like mye med venner, men fortsatt få toppkarakterer. Det er ofte press på å være flink på skolen med matte, norsk og engelsk, og selvfølgelig gym. Alt skal vi mestre. Men sannheten er at vi ikke klarer det. Det er helt greit å ikke klare alt. 
Det kan være utfordrende med press for ingen er perfekte, men når jeg ser tilbake på den tiden var den gull verdt. Det var en periode hvor jeg faktisk fikk utvikle meg, der jeg satt venner og familie i fokus, at jeg virkelig fikk oppleve ting. Alt fra å gå en liten tur til og dra til Tusenfryd med klassen. Det er faktisk så mange dager som kan bli bra. Vi bør ikke ha de høyeste forventningene til dagene. Å ikke høyeste forventningene til oss selv. Det er greit å ikke mestre alt. Det kan være en drømmedag å klare en dag også. Det var det for meg i går. Og det er kanskje dager med utfordringer vi forstår hvor sterke vi egentlig er. 

Du er verdifull, fantastisk og nydelig. Husk det. Dette var et innlegg som kanskje var litt mer oppe enn de andre innleggene. Det var kanskje litt mer humør i dette. Men jeg bryr meg om deg. Det er ikke alltid lett å finne dager som er bra. Det er ikke alle dager som er det. Noen dager og i noen perioder føles det ut som alt er feil. Det er først når ting går bedre at du ser hvor sterk du var og er. Du er virkelig verdifull. Sett deg små mål. Jeg er her for deg. Det er ikke alltid jeg mestrer ting, og får bra dager som jeg håpet. Men de kommer. Jeg må bare bite tennene sammen og prøve mitt beste. Om det er å sitte i sofaen, besøke en venn eller spille frisbeegolf kan det bli fine opplevelser. Jeg er her for deg. Husk at du er en nydelig person igjen! Jeg kan ikke si det nok. Du er sterk og bra! Vi klarer oss ikke uten deg! Vi trenger akkurat deg!

Jeg må alltid møte dagen med en brøleselfie. Jeg skal klare denne dagen også, og jeg skal mestre utfordringer jeg møter på. Du er fantastisk og husk du er verdifull! 

 

 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *