Jeg svømmer, men jeg holder på å drukne!

Categories Blogg

Det er så mange ganger jeg har tenkt på setningen. Det forklarer enten en fysisk situasjon eller en psykisk situasjon, skade eller annet. Jeg svømmer, men jeg holder på å drukne. Det er virkelig en sterk setning. Noen personer svømmer kort, og blir reddet tidligere enn andre. Får hjelp. Andre må kjempe gjennom systemene. Vi har et veldig fint system i Norge, ikke misforstå meg, men det er mange som ikke får den hjelpen de trenger. Noen personer kan svømme langt, og blir helt utslitt. Kanskje ikke en livbåt kommer med en gang. Så blir de slitne, men de svømmer. De gir aldri opp! Slik er det også på land. Mange mennesker svømmer for langt før de får hjelp. De kjemper, og kjemper. Kanskje de har prøvd å få hjelp, kanskje de ikke vet hvor og hva de trenger hjelp med. Det er så mange ulike situasjoner. Kanskje de svømmer gjennom systemene, men aldri får hjelp. Kanskje de ikke vet hvor de skal få hjelp. Det er viktig å tenke på at jeg kjemper for deg. Jeg bryr meg om deg, og bryr meg om hvis du ikke får hjelpen du egentlig bør få. Jeg bryr meg. 

Det som er viktig er å ikke bare vente, men prøve å gjøre noe i mellomtiden slik som jeg skrev i sist innlegg. Men det er ikke alltid vi kan stå opp for oss selv. For hvis vi har svømt veldig langt, kan det hende vi trenger at noen bærer oss i en periode. Kanskje vi er utslitte. Da er det viktig å prøve å minne hverandre på verdien vår på en eller annen måte. Gjøre noe vi syns er morsomt. For min del liker jeg å ta videoer, prøve å komme på morsomme ideer venner kan gjøre sammen, for jeg klarer det ikke alltid for meg selv. Noen ganger kan det være mye enklere å komme på ideer for at andre mennesker skal ha det bra enn for seg selv. Syns jeg. For da gjør jeg noe for andre mennesker. Så hvis du syns det samme så send en melding til en du vet, en som kanskje kunne trengt en oppmuntring, hør på litt musikk, lær deg en dans. Enten om det er sittende eller stående. Dersom det er for slitsomt tenk deg at du danser, tenk at du lager deg en musikkvideo i hodet der du er med. For det kan faktisk hjelpe. Jeg har ingen fasit. Men vit at hjelpen er der snart. Vit at det er mange steder å oppsøke hjelp. Vær så snill, ikke gi opp. For du er verdifull og unik. Og det er mange som er glad i akkurat deg. Det er kanskje ikke alle som har møtt deg, men det er så mange mennesker i verden. Tenk om du kunne være en forandring for 1, 10 eller 170 000 mennesker osv. Ikke gi opp nå. Kjemp videre sammen med noen. Så kjemper vi sammen fortsatt her på bloggen. Jeg bryr meg akkurat om deg!

https://www.youtube.com/watch?v=rR3DsGJ5QVQ&list=RDrR3DsGJ5QVQ&index=1

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *