Jeg prøver mitt beste. Jeg lover!

Categories Blogg

Har du noen gang følt at du ikke er god nok? Det har virkelig jeg følt. Det er en utrolig vond følelse. Det å ikke strekke til. Kanskje det er skolen, jobb, fotball, håndball, svømming, venner eller i familien. Det er så lett å ikke føle seg bra nok. Mange har forventninger til oss hva vi skal klare. Men jeg tror de aller største forventningene egentlig er fra oss selv. Men hvordan skal vi takle de forventningene? Det er lett å bare si at vi ikke skal ha så mye forventninger, men det er ikke alltid like lett å gjøre noe med. Hvordan skal vi godta situasjonen vår slik den er? Hvis vi får en 2 istedenfor en 6 i matte, hva skal vi gjøre. Hvis livet blir snudd opp ned, hva skal vi gjøre? Hvis livet ikke startet så bra, hva skal vi gjøre? Jeg tror det eneste vi kan gjøre er å tenke kreativt. Hvis du vil ha en 6’er i matte, så prøv å øve så godt du kan, men husk også å gjør noe som er gøy ved siden av! Karakterer er faktisk ikke alt. Det er veldig fint med gode karakterer, ikke misforstå. Slik er det i livet også. Jeg måtte selv snu planene mine brått, jeg holdt på de lenge, i flere år faktisk. Men jeg skjønte at det var så viktig å få oppleve livet. Det er faktisk det. Få se hva verden har å by på. Se alt fra byen jeg lever i, til andre siden av jorden. Bli kjent med mennesker alt fra de som har det vanskeligst til de som opplever virkelig glede i livet. Jeg skal fortelle deg en hemmelighet, mange av de som faktisk opplever verden i dag har en historie bak seg. Alle mennesker har det. Selv om det ser ut som de har det utrolig bra, betyr det ikke at de har det. De kan dekke behov, og prøve å late som livet er bra. Jeg sier ikke at det gjelder alle, men mange. Selv de du tror ikke har noen historie bak seg. 

Kjære verden. 
Helt fra jeg ble født
Har jeg prøvd å bli kjent med deg
Jeg har sett både positive det
og negative sider ved deg
Og jeg liker begge faktisk like mye
For det lærer meg så utrolig mye
Men noen ganger
Kan det være utfordrende
Å mestre presset
Jeg prøver virkelig mitt beste. 
Men noen ganger 
blir det for mye
Vær så snill
Lær meg 
Hvordan jeg skal klare å takle meg selv
Opp i dette rotet 
For jeg vil stå opp
Som alle andre
Med et smil
Om min munn
Være glad
og fornøyd
og hjelpe andre mennesker
Men det er ikke alltid lett
Kjære verden
Du behandler mennesker ulikt
Men likevel så likt
Kan du være så snill
Å la meg få oppleve noe godt
Akkurat nå
For akkurat nå 
Trenger jeg det

Det å prøve sitt beste er virkelig godt nok. Det er viktig med balanse med strev og kreativitet. Det er utrolig viktig. For hvis vi bare strever, blir det vanskelig. Vi klarer ikke konsentrere oss om de rundt, og hvertfall ikke oss selv. Kanskje vi skal begynne å forstå, at vi ikke klarer alt. Vi takler ikke alt. Vi har ulike gaver og ulike talenter. Jobb og strev blir det, men ikke glem å ha det gøy også. For det er kanskje det vi sitter mest igjen med. Opplevelsene. 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *